Upozornění - zápis do 1. tříd - výsledky se zveřejní ve středu 24. 4.

Vážení rodiče!

Po důkladné kontrole údajů ze zápisu můžeme přistoupit k uzavření přjímání dětí do budoucích prvních tříd.

6 zákonných zástupců z našeho obvodu se stále nedostavilo na žádnou jirkovskou školu!

Z našeho obvodu byly přijaty všechny děti - obvod je určen Vyhláškou města Jirkov. Zbylá místa byla doplněna dětmi ze sousedních obvodů, které mají na naší škole sourozence. Pro naplnění kapacity dvou prvních tříd zbývá 11 míst, o které má zájem 24 zákonných zástupců ze zbylých jirkovských škol. Z těchto 24 zájemců, kteří podali na naši školu žádost o přijetí, bude po dohodě s MěÚ Jirkov buď dnes odpoledne, nebo zítra dopoledne vylosováno 11 kódů, které pak budou spojeny se jmény žadatelů. Seznam přijatých dětí bude zveřejněn ve středu 24. 4. do 15. hodiny.

JD

How the Dog and the Cat baked a cake

Žáci 2. A a 2. B si během angličtiny nacvičili dramatizaci klasické pohádky „Jak pejsek s kočičkou vařili dort“. Žáci se postupně vystřídali v rolích Vypravěče, Pejska, Kočičky a Vlka. Krátké dialogy v angličtině zvládli perfektně. IS

  

 

Vítání jara

Žáci 1. B navštívili DDM Paraplíčko, aby se seznámili s polytechnickou výchovou. Rozdělili se na 2 skupiny a vyzkoušeli si stavět dráhu pro ozoboty a také vyrobili krásnou květinu ze dřeva, která nám všem symbolicky navodila jarní náladu. JH

Prostorové obrazy

V prvouce jsme probírali téma Člověk a zdraví a diskutovali jsme o úrazech a nemocech a jejich prevenci. Nejvíce jsme se zastavili u nevidomých lidí, přemýšleli jsme, jak si nevidomý člověk nalije horký čaj nebo kávu, jak se pohybuje po městě nebo jak dává dohromady správný pár vypraných ponožek. Ukazovali jsme si také knížku pro nevidomé psanou Braillovo písmem. To je zvláštní způsob tištěného textu umožňující čtení hmatem. A při té příležitosti jsme dostali nápad vyrobit na pracovních činnostech ve skupinách obrázky pro nevidomé. Nebyly tady vůbec důležité barvy, ale naopak použité materiály. Jedné skupině se hezky vydařilo vlakové nádraží, které nám se zaujetím prezentovala. Jiní vsadili na přírodu, a dokonce přemýšleli o tom, co by mělo být jemné a hebké, a naopak co udělat např. hrubé či drsné – jako výstrahu. Dokonce se objevil i obraz ze zahrady u Kludského vily, poznáte ho? 2.B, JK

          

          

           

Římské číslice jinak

Zapamatovat si, která písmena mohou vyjadřovat počet? Čtvrťáci to zvládli. Stačila jim k tomu pomůcka: Ivan Vedl Xénii Lesní Cestou Do Města a barevná dřívka. (Lucie Cestuje Do Maďarska) MH

     

U hladiny moře i s hlavou v oblacích

Řekne-li se Anglie, kdekomu se vybaví londýnský Tower, Big Ben, Hastings, Brighton Pier nebo útesy Sedm sester. To všechno a mnohá další místa jsme na letošním zájezdu po jižním pobřeží Velké Británie navštívili. U moře to pěkně foukalo, až jsme málem přišli o čepici. Tentokrát se ale celý pobyt obešel bez ztrát na majetku. Naopak, jeden nevšední zážitek nás obohatil, totiž výhled na Londýn z mrakodrapu v ulici Fenchurch. Těch pár dnů za kanálem La Manche jsme si opravdu užili. MŠ

 

Sběrači, lovci, první zemědělci a strážci ohně ve 4. B

Žáci 4. B si na hodině VV při skupinové práci zkusili graficky znázornit život v pravěku. Každá skupina si vylosovala obálku, která ukrývala název role v pravěké společnosti např. lovci, sběrači, strážci ohně nebo první zemědělci. Vyzkoušeli si také pohřební rituály a dozvěděli se něco o milodarech. To vše se promítlo do jejich výtvarné tvorby a fantazie. Mezipředmětově se tak propojila výtvarná výchova a vlastivěda. IS

 

Druháci přejí všem veselé Velikonoce. Happy Easter.

Výuka venku, v přímém kontaktu s přírodou a se světem, přináší dětem mnoho výhod. Učení venku je názornější, roste chuť dětí k učení a v neposlední řadě se posiluje jejich zdraví – to jsou jen některé z benefitů tohoto přístupu. Krátká procházka v okolí školy, skupinová práce ve třídě i venku, tak vypadala hodina anglického jazyka 2. B a 2. A na téma Velikonoce. IS

     

Frazémy nejsou nuda

Rčení, přirovnání, pranostika a třeba pořekadlo to vše můžeme zařadit mezi tzv. frazémy. Třída 7. A se v této oblasti jazykovědy pohybuje velmi dobře. Společně s paní učitelkou Míšou Jindráčkovou si žáci v hodině českého jazyka vyzkoušeli pracovat s frazémy, a dokonce dvojjazyčnými. Pracovali ve skupinách, kde měl každý žák speciální funkci (boss, jazykář, ajťák, spisovatel). Dle obrázků a rozstříhaných slov žáci poznávali a sestavovali jednotlivé frazémy, pomocí tabletu následně hledali jejich význam. Poté je porovnávali a přiřazovali k frazému anglickému. V závěru proběhla prezentace, diskuze a hodnocení. Práci ve skupině si s námi vyzkoušel i pan ředitel, který byl součástí dívčího teamu. Jazykovědě a naší bohaté mateřštině ZDAR a nezapomeňte, že bez práce nejsou koláče. IS

   

Žlutý minivolejbal

V pátek 22.3. se uskutečnil další volejbalový turnaj pro žáky 1. a 2. tříd. ze všech škol města Jirkova. Tentokrát se z naší školy sešla samá děvčata a tak jsem měly tzv. " dámskou jízdu". A že to tedy jízda byla ! JH