Jak jsme ve 4. A dláždili

Ve 4. A se učíme o obsahu mnohoúhelníků. Abychom získali představu, co to ten obsah vlastně je, vyrobili jsme si „dlaždice“ o obsahu 1 dm čtverečný. Potom nás čekal badatelský úkol. Na podlaze byl připravený čtverec. Naším úkolem bylo vydláždit ho. A spočítat, kolik dlaždic se do onoho čtverce vejde. A tak jsme začali dláždit. A dláždili, dláždili a dláždili, až nám dlaždice nestačily. A museli jsme vyrábět dlaždice další. Konečně jsme dodláždili… Bylo jich sto! Po té námaze nám paní učitelka prozradila, že jsme vydláždili další jednotku obsahu. Byl to 1 m čtverečný. No tedy, taková dřina 😊! A výsledkem je nějaký opravdu ale opravdu nezajímavý 1 m čtverečný! To nám paní učitelka taky mohla říct rovnou 😊! Nebyli bychom tak udření 😊! JV

Úklid Česka - jaro 2025

Dne 4. 4. se žáci 1. A a 5. B zúčastnili akce Ukliďme Česko. Vybrali jsme si cestu a část lesa, kudy chodí většina návštěvníků Zámku Červený hrádek. A bylo co sbírat. Našli jsme dokonce část tašky na kolečkách, kousek heveru, květináč a samozřejmě láhve a igelity všeho druhu. Těsně předtím, než jsme udělali závěrečnou fotografii, kdosi z dětí objevil injekční stříkačku. Zavolali jsme na policii. Děti moc zajímalo, kdy policie přijede. Vyfotili jsme se, rozdali úkoly, kdo ponese pytle s odpadem a už přijíždělo policejní auto. A tak jsme uklidili kousek lesa, viděli spoustu ropuch a byli svědky bleskové policejní akce. MZ, MH, JJ

20250404 111648

 

Šesťáci se chystají na Souboj čtenářů

Společnost Svět knihy vyhlásila v rámci kampaně "Rosteme s knihou" soutěž pro žáky 6. tříd SOUBOJ ČTENÁŘŮ, do které se naše škola zapojila. Soutěž podporuje čtenářskou gramotnost a staví na znalosti obsahu přečtených knih. V rámci třídního kolektivu mají žáci za úkol přečíst některou ze zadaných knih, které si mezi sebou rozdělili. Děti, které čtou stejný titul, tvoří čtenářskou skupinu, ve které mohou o knize diskutovat. V soutěži pak celý kolektiv odpovídá co nejpřesněji na kvízové otázky, které prověřují porozumění textu a znalosti žáků o obsahu knih získané četbou. Naši školu bude reprezentovat skupina 25 žáků složená ze tříd 6. A a 6. B. Knihy mají téměř dočtené, poznámkové bloky dopsané a setkávání, během kterých jsme v březnu a únoru diskutovali a vyhledávali informace, máme již za sebou. Držte nám palce v celorepublikovém online finále, které se bude konat v pátek 11. dubna. IS

                   

Angličtina na sluníčku

Se žáky 3. A a 3. B jsme využili krásného jarního počasí a páteční hodinu angličtiny jsme přesunuli ven na čerstvý vzduch. Žáci měli za úkol pomocí barevných kříd tvořit skákacího panáka a použít slovíčka, která aktuálně probíráme - oblečení. Naučili se i nové pokyny, které do svých panáků a cestiček použili jako například spin, clap, jumb nebo run. Společně jsme výtvory také zhodnotili. IS

        

1. A na keramice v Paraplíčku

Děti z 1. A si v Paraplíčku vyzkoušely, jak se pracuje s keramickou hlínou. Dnes si svůj výrobek naglazovaly a určitě se jejich výtvor stane součástí vlastnoručně vyrobené velikonoční dekorace. MZ

Keramika

Pugét pro potěšení

Ve 4. A jsme aranžovali a tvořili papírové květinové pugéty. A podle nás pugéty se povedly 😊, chtěli bychom se pochlubit 😊! Doufáme, že třeba jen pohled na ně potěší návštěvníky našeho školního webu😊! JV

7. A zaměstnává v dějepise mozek i ruce

Dokážete rozluštit následující šifry? Malá nápověda - všechny se týkají krále a císaře Karla IV.

Stavba, Vltava, 14. století, vajíčka.
Hlad, zeď, stavba, 14. století.
Táta, země, láska.
Kaple sv. Kříže, Jaroslav Vrchlický, Jede král.
Životopis, král a císař, latinsky, 14. století.
Pražský hrad, jablko, perly, 7 klíčů.

Žáci 7. A to zvládli během několika minut a ještě dokázali vytvořit ke každé šifře velký plakát. Proto se rádi pochlubíme, co všechno v hodinách dějepisu zvládáme. Už se těšíme na další kapitolu o husitství. ŠR

Milovnice literatury v 7. A

21. březen je Světovým dnem poezie. V 7. A jsme tento den oslavili básničkou. Složila ji a také nám všem zarecitovala Nela Vorálková. Nela je nejen básnířka, ale také nadšená herečka a vášnivá čtenářka. ŠR

Básnička bez názvu

Básnička bez názvu, výhra bez sázky,
tělo bez duše, srdce bez lásky.
To vše jsou nástrahy,
co život provází.

Obloha bez mraků, sluníčko bez záře,
to je jak slzy, co stékají na tváře.
Květiny bez louky, postel bez deky.
Usnutí beze snů, to je jak prokletí.

Život je dar, tak si ho užívej.
Občas se do zrcadla s úsměvem podívej.
Divadla bez herců,
prej že jsou trapný, říká jen pár zbabělců.

Svíčka bez plamene, knihovna bez knih.
Asi si půjdu udělat nějakej
hezkej novej líbivej suprovej sestřih.

Propiska bez náplně, růže bez barvy.
Ach joo, to je opravdu dlouhý na moje nervy.
Kdy už se mi konečně splní můj sen,
copak jsem opravdu blázen?
Kdy už se konečně vrátím zpátky na zem.
A přestanu snít o tom, že jsem na jevišti,
víla co se vznáší a mozek má úplně na kaši.

Šesťáci v nároďáku

Žáci šestých ročníků si vyrazili rozšířit obzory v oblasti pravěku a evoluce do Národního muzea v Praze. Zde měli zajištěnou komentovanou prohlídu a dále individuální návštěvu Nové budovy a výstavy dějin 20. století. Zde je nejvíce zaujala cesta časostrojem (360° kinem). Po vydatném obědě v sekci rychlého občerstvení následovala relaxační část v 4DX kině. LČ + JR+ JL + 6. a dva osmáci :)

20250320 120210 1

Výzkumná agentura 4. A

Součástí matematické gramotnosti je orientace v grafech a diagramech. Tvorbu grafů jsme si vyzkoušeli jako výzkumná agentura, která se zabývala preferencemi barev oblečení u žáků naší třídy. Sběr dat probíhal ve čtvrtek 7. 3. 2025 a zúčastnilo se ho 20 respondentů. Podle výzkumu Agentury 4. A vyplynulo, že nejvíce žáků preferuje barvu černou. S mírným odstupem následuje modrá, zelená. Své zastoupení mají i další barvy. Jako každá výzkumná agentura jsme náš průzkum zpracovali do grafů. Pracovníci naší agentury využili tabletu a vytvořili různé návrhy grafů. Při jejich tvorbě využili funkce, které tablet nabízí. Tak vznikly grafy sloupcové, kruhové, koláčové a další. Grafy se opravdu povedly a směle konkurují profesionálním agenturám! Pokud by snad těmto agenturám chyběli pracovníci, my ze 4.A jsme k dispozici 😊! A zadarmo 😊!