Třídnická hodina v kuchyňce

Připravujeme se na Jirkovský charitativní advent, proto jsme pravidelnou třídnickou hodinu pojali netradičně. Ve cvičné kuchyňce jsme společně pekli vánoční perníčky, které provoněly celou školu. Učili jsme se vzájemně spolupracovat a také být trpěliví, protože se nám na perníčky sbíhaly sliny, ale mohli jsme ochutnat až na konci hodiny. 7. A a LH

          

Naši žáci o sobě dávají vědět i v matice - Pythagoriáda

Sedmička našich žáků postoupila do okresního kola matematické soutěže. Pythagoriáda se i letos konala v chomutovském Domečku za účasti žáků z celého okresu. Ani zde se naši žáci neztratili - GRATULUJEME Alexovi, který obsadil mezi žáky 9.tříd krásné 3.místo. Jen tak dál. KH

Seznamujeme se s možnostmi digitálního světa

Třída 2. A navštívila DDM Jirkov - Paraplíčko, kde si mohly děti vyzkoušet kreslení s 3D perem a vyrobit stromek ze dřeva. Výrobky se povedly a těšíme se na další návštěvu. LV

               

Česká ilustrace má dlouholetou tradici

Mezi její zakladatele patří věhlasná jména Václava Hollara, Josefa Mánesa či Mikoláše Alše. V každé české domácnosti najdeme alespoň jednoho Ladu, Borna nebo Čapka. Česká ilustrace ale rozhodně nekončí Jiřím Trnkou, Zdeňkem Milerem nebo Ondřejem Sekorou, na všechny tyto velikány navazuje mladá krev. Ta těží z národní tradice, ale zároveň ze současných trendů. Určitě znáte pohádku Lichožrouti, kterou ilustrovala Galina Miklínová nebo Prašinu, na jejíž grafické podobě se podílel ilustrátor a grafik Vojtěch Matocha. Bratr Ester Ledecké Jonáš nejen, že designuje sestřino sportovní oblečení, ale také jeho kresby zdobí řadu knih. Žáci 8. A během hodin výtvarné výchovy připravili malou výstavu na téma minulá a současná česká ilustrační tvorba. Zaměřili se na knihy pro děti a mládež. Ve skupinách nebo samostatně kreslili známe obrázky a pracovali s informacemi o ilustrátorech. Na jejich práce se můžete podívat v síni Tradic. IS

     

Nové hudební seskupení v 5.B

Páťáci se neučí v hudební výchově jen zpěv, rytmus, noty ...,  ale mají prostor i pro vlastní improvizaci. O jaký žánr jejich tvorby se jednalo? Zvuk vám nezprostředkujeme, ale možná byste to uhodli. Třeba o nich ještě uslyšíme. MH a děti z 5.B

Volejbal oblíben mezi nejmenšími

V pátek 1.11. se konal 1. letošní srovnávací turnaj ve volejbalu. Naši školu reprezentovali žáci 2. a 3. ročníků. Zvlášť velkou pochvalu si zaslouží děti, které začaly v říjnu poprvé trénovat a již po měsíci nastoupily k zápasu. Jen tak dál! JH

 

Učíme se pracovat ve skupině 4. A

Celý týden pracujeme s knihou ,,Ať to dobře dopadne,,. Vymýšlíme dobrý konec příběhu a potom posloucháme, co napsali ostatní.
Moc nás to baví. Děti ze IV.A + LF

  

Dřevounka, Křivánka, Mochomůrka, Fajfaj, Přírodka a další

V rámci mezipředmětových vztahů jsme si vybrali téma Rozhledny. Nejdříve jsme si o nich povídali v prvouce – které známe, k čemu slouží, jak se jmenují a které máme blízko. Na hodině slohu jsme na počítači vyhledávali nejen obrázky samotných rozhleden, ale také jejich modely. Potom jsme společně sestavili plán stavby. Ve výtvarné výchově jsme buď samostatně nebo v různě velkých skupinách načrtli budoucí vzhled a v pracovních činnostech jsme konečně "stavěli". Děkujeme Theušce a Viktorce za dodání "základního materiálu" ke stavbám. Pochvala ale patří všem, kteří si přinesli další vhodné pomůcky a s radostí tvořili. 3.B, JK

               

                

Logická olympiáda: Matyáš mezi nejlepšími v kraji

Matyáš Dušek ze 6. A bude naši školu reprezentovat na krajském kole logické olympiády, která se koná tento pátek v ústecké UJEP. Základní kolo proběhlo v polovině října a mělo podobu jednotného online testu. V Ústeckém kraji ho v kategorii druhý stupeň ZŠ absolvovalo celkem 2 620 žáků a Matyáš se v této konkurenci umístil na báječném 20. – 23. místě. Vedl si tedy lépe než 99.22 % účastníků a zaslouženě se kvalifikoval na krajské kolo. To probíhá ve všech krajích v republice v jednotném datu, tedy 8. listopadu. Logická olympiáda je soutěž pořádaná Mensou Česko založená na logických úlohách, jejichž řešení vyžaduje samostatný a kreativní přístup. Nerozhodují zde naučené znalosti, ale schopnost samostatného uvažování a pohotového rozhodování. Matyášovi blahopřejeme a držíme palce!

Mediální gramotnost ... jak nenaletět mediálnímu cirkusu TV

V týdnu od 21. října se uskutečnil první ročník celostátní Olympiády mediální gramotnosti, do kterého se zapojili i žáci 7. a 8. B. Sedmáci i osmáci se v rámci přípravy na olympiádu během hodin českého jazyka intenzivně věnovali mediální výchově, zjistili tak např., jaký je rozdíl mezi názorem a faktem, co je fake news a dezinformace, jak fungují média. Žáci se také snažili přemýšlet o tom, jaký vliv může mít na život velké množství informací, které nás obklopuje, a neustálá přítomnost v online světě. Do OMG, která proběhla online a testovala porozumění různým druhům sdělení, jež se na internetu vyskytují, se zapojilo 24340 žáků 2. stupně z 321 škol. V 8. B byla nejúspěšnější řešitelkou Jana Merxbauerová a v 7. B Adéla Kinterová. MJ