Římské číslice jinak

Zapamatovat si, která písmena mohou vyjadřovat počet? Čtvrťáci to zvládli. Stačila jim k tomu pomůcka: Ivan Vedl Xénii Lesní Cestou Do Města a barevná dřívka. (Lucie Cestuje Do Maďarska) MH

     

U hladiny moře i s hlavou v oblacích

Řekne-li se Anglie, kdekomu se vybaví londýnský Tower, Big Ben, Hastings, Brighton Pier nebo útesy Sedm sester. To všechno a mnohá další místa jsme na letošním zájezdu po jižním pobřeží Velké Británie navštívili. U moře to pěkně foukalo, až jsme málem přišli o čepici. Tentokrát se ale celý pobyt obešel bez ztrát na majetku. Naopak, jeden nevšední zážitek nás obohatil, totiž výhled na Londýn z mrakodrapu v ulici Fenchurch. Těch pár dnů za kanálem La Manche jsme si opravdu užili. MŠ

 

Sběrači, lovci, první zemědělci a strážci ohně ve 4. B

Žáci 4. B si na hodině VV při skupinové práci zkusili graficky znázornit život v pravěku. Každá skupina si vylosovala obálku, která ukrývala název role v pravěké společnosti např. lovci, sběrači, strážci ohně nebo první zemědělci. Vyzkoušeli si také pohřební rituály a dozvěděli se něco o milodarech. To vše se promítlo do jejich výtvarné tvorby a fantazie. Mezipředmětově se tak propojila výtvarná výchova a vlastivěda. IS

 

Druháci přejí všem veselé Velikonoce. Happy Easter.

Výuka venku, v přímém kontaktu s přírodou a se světem, přináší dětem mnoho výhod. Učení venku je názornější, roste chuť dětí k učení a v neposlední řadě se posiluje jejich zdraví – to jsou jen některé z benefitů tohoto přístupu. Krátká procházka v okolí školy, skupinová práce ve třídě i venku, tak vypadala hodina anglického jazyka 2. B a 2. A na téma Velikonoce. IS

     

Frazémy nejsou nuda

Rčení, přirovnání, pranostika a třeba pořekadlo to vše můžeme zařadit mezi tzv. frazémy. Třída 7. A se v této oblasti jazykovědy pohybuje velmi dobře. Společně s paní učitelkou Míšou Jindráčkovou si žáci v hodině českého jazyka vyzkoušeli pracovat s frazémy, a dokonce dvojjazyčnými. Pracovali ve skupinách, kde měl každý žák speciální funkci (boss, jazykář, ajťák, spisovatel). Dle obrázků a rozstříhaných slov žáci poznávali a sestavovali jednotlivé frazémy, pomocí tabletu následně hledali jejich význam. Poté je porovnávali a přiřazovali k frazému anglickému. V závěru proběhla prezentace, diskuze a hodnocení. Práci ve skupině si s námi vyzkoušel i pan ředitel, který byl součástí dívčího teamu. Jazykovědě a naší bohaté mateřštině ZDAR a nezapomeňte, že bez práce nejsou koláče. IS

   

Žlutý minivolejbal

V pátek 22.3. se uskutečnil další volejbalový turnaj pro žáky 1. a 2. tříd. ze všech škol města Jirkova. Tentokrát se z naší školy sešla samá děvčata a tak jsem měly tzv. " dámskou jízdu". A že to tedy jízda byla ! JH

 

Radostné odpoledne

V neděli 24. 3. 2024 se děti z 5. A vypravily na výlet do Prahy na charitatívní koncert Radostné odpoledne. A radostné bylo i dopoledne, protože jsme měli radost, že neprší, že jedeme metrem a tramvají (někteří poprvé), že pod Karlovým mostem jsou nutrie, že jsme se podívali na Pražské jezulátko a že jdeme do luxusního hotelu. Odpoledne bylo ještě radostnější. Zazpívala nám Tereza Mašková a Elis Mráz. Návod, jak se stát úspěšným influencerem dostaly děti od Gabriely Drdošové. Slyšeli jsme písničky z muzikálů a bylo možno soutěžit ve hře Ninja Fruit. Celý den byl prostě samá radost. A ještě jsme si přivezli balík společenských her. 5. A a MZ

My 1

My 2

Poznávání Hradu hrou

Třídy 4. B a 5. A v pátek 15. 3. 2024 navštívily Pražský hrad. Prohlédly si Zlatou uličku, Svatovítskou katedrálu a ve Starém paláci si zahrály Hru na Hrad. Děti vyhledávaly zajímavosti z historie a získaly Glejt učedníka. Nejzajímavější pro děti byla ukázka středověké mučírny a to, že se samy staly atrakcí pro japonské turisty, když svačily na schodech Starého probošství. MZ, MH

Katedrála

Uvnitř

Svačina

Zlatá

Jak sušenky posloužily při výuce přírodopisu

Při výkladu zlomů a vrás žáci 9. ročníku tvořili zlomy pomocí sušenek a vrásy z modelíny. Sušenky pak posloužily jako svačinka. Vidíte, pro podporu názornosti stačí málo, žádný drahý projekt! SP

    

Žáci 2. stupně ve školním kole recitace

Kategorie 6. – 7. třída 1. místo G. Adamcová, 2. místo A. Hofmanová, 3. místo A. Krulichová
Kategorie 8. - 9. třída 1. místo L. Hašková, 2. místo A. Tesařová, 3. místo M. Pőschlová
Zvláštní cena poroty za autorský text a osobitý přednes – Václav Šebek