Filtr
  • Škola udržitelného rozvoje Ústeckého kraje

    Naše škola opět zaznamenala velký úspěch! Ústecký kraj ve spolupráci s Klubem ekologické výchovy nám předal čestné označení "Škola udržitelného rozvoje Ústeckého kraje". Naše škola pod vedením Jany Kužminské a jejího pracovního kolektivu a ekotýmu složeného ze zástupců všech tříd tak obhájila smysluplnost svého enviromentálního snažení, ekologického směřování školy a vedení dětí k citlivému přístupu ke kraji, v němž žijí. Jsme tak jedna z mála škol v kraji, která ve svém vzdělávacím a výchovném plánu se dlouhodobě, cílevědomě a s dobrými výsledky věnuje enviromentálnímu vzdělávání dětí. Netoužíme po oceněních, budeme spokojení, když naši žáci budou v dospělosti přistupovat k přírodě s respektem a budou ji vnímat jako dar, o který je nutný pečovat. Titul jsme nezískali na věčné časy a stejně jako titul Ekoškola tak i certifikát Škola udržitelného rozvoje ÚK musíme po určité době obhájit.

  • Co vše lze při výuce ... neuvěřitelné ... schola ludus

    Zlomky se mohou učit různě. My věříme, že to, co si ohmatáme a zažijeme, si zapamatujeme a osvojíme mnohem lépe, než když jen slyšíme výklad. Proto jsme dnes pojali výuku zlomků poněkud netradičně. Jak vypadá čtvrtina, pětina nebo osmina jsme si ukázali na pizze. Pracovalo se nám krásně, úlohy jsme řádně vyřešili a pizzy jsme si spravedlivě rozdělili. Nyní jsem už se zlomky kamarádi. 

  • Řečtí bohové mezi žáky

    Žáci šestých ročníků zúročili své znalosti z právě probíraných dějin starověkého Řecka a společně si se svými vyučujícími připravili tradiční projekt s názvem „Řečtí bohové.“ Před mladšími i staršími spolužáky se tak v kostýmech a vavřínech ve vlasech proměnili v řecké bohy a seznámili je s tím, jak to mezi bohy na Olympu chodí. Během projektu byly propojeny mezipředmětové vztahy a žáci plnili průřezová témata osobnostní a sociální výchovy, rozvíjeli kooperaci, kreativitu a komunikaci. Učili se také formulovat vlastní myšlenky, procvičili se rovněž v řečovém i výtvarném projevu. Ve zpětné vazbě byl projekt hodnocen velmi kladně, nejvíce se žákům líbilo výtvarné zpracování a samotné herecké představení. Oběma třídám děkujeme za perfektní herecký výkon a přípravu rekvizit. I. Svatošová

  • Zpestření výuky

    V době pobytu některých žáků na lyžařském kurzu se na hodině pracovních činností sešla celá třída, proto nebylo možné realizovat klasickou výuku v dílně nebo v kuchyňce. Rozhodli jsme se vyrobit si klasický čínský hlavolam Tangram alespoň z papíru a procvičili jsme si mozkové závity při sestavování obrázků zvířat.

                             

    Také hodina fyziky v osmém ročníku se dala obohatit hrou Timeline zaměřenou na rozvoj znalostí vynálezů a určení doby, ze které vynález pochází.